1 stycznia 2015 roku w Niemczech zaczną obowiązywać nowe stawki, które będą przewidywały nową kategorię Euro 6, która będzie teraz oczywiście najtańsza. Co jednak ciekawe, wcale nie oznacza to, że starsze pojazdy będą teraz jeździły drożej. Wręcz przeciwnie, w przypadku kilkunastoletnich ciężarówek myto potanieje, zaś pojazd zgodne z Euro 5 będą jeździły za praktycznie tyle samo co wcześniej. Od 1 lipca 2015 mają zacząć obowiązywać aż dwie nowości. Po pierwsze, płatne mają stać się także dwujezdniowe drogi niższych kategorii, których będzie tutaj łącznie 1100 km. Po drugie, Niemcy chcą urozmaicić cennik, czyniąc wysokość opłat zależną nie tylko od normy emisji spalin, lecz także od dokładnej ilości osi. Ciężarówki dwuosiowe pojadą więc taniej niż te o trzech osiach, natomiast na przykład pięcioosiowy zestaw pojedzie drożej niż zestaw z osiami czterema.
Po 1 października 2015 roku ma natomiast zacząć obowiązywać zmiana najważniejsza. Niemcy chcą zacząć wówczas pobierać myto od pojazdów o DMC powyżej 7,5 tony, a nie od 12 ton, jak miało to miejsce dotychczas. Jest to informacja szczególnie zła dla licznych firm, które masowo kupowały pojazdy 12-tonowe, żeby jeździć po Niemczech za darmo.
Transport Drogowy Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
|
Link do źródła: |