Transport Drogowy

Kolejny problem: FRANCJA - 9,60 euro dla przewozów kabotażowych

…) Na razie ta niewielka część projektu ustawy, która dotyczy płac zagranicznych kierowców ciężarówek, jest bardzo mało precyzyjna. Obserwatorzy sugerują, że jest to celowe. Władze w Paryżu chcą prawdopodobnie bowiem zobaczyć, jak do niedawnego wprowadzenia podobnych przepisów w Niemczech ustosunkuje się Komisja Europejska - i wtedy dopiero ustalone zostaną szczegóły, które pojawią się w dekrecie aplikacyjnym.


Pierwotnie paryscy obserwatorzy spodziewali się, ze ten rządowy projekt ustawy zostanie ostatecznie przyjęty przez francuski parlament dopiero pod koniec tego roku. Rząd zdecydował się jednak we wtorek przeforsować ten projekt ustawy - zawierający reformy dotyczące rożnych gałęzi gospodarki - bez głosowania w Zgromadzeniu Narodowym, co umożliwia mu konstytucja.

(…) Francuscy kierowcy grożą blokowaniem dróg
Dyspozycje dotyczące płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców ciężarówek stanowią tylko niewielką część tego pakietu reform i zostały w ostatniej chwili dodane przez rząd w formie poprawki do tekstu, by - jak sugeruje wielu komentatorów - uspokoić francuskich kierowców ciężarówek, którzy grożą blokowaniem dróg w całym kraju.

Nowe dyspozycje w sprawie płacy minimalnej, która we Francji wynosi ponad 9,61 euro brutto za godzinę, mają dotyczyć zagranicznych - w tym polskich - kierowców ciężarówek, głównie w przypadku kabotażu, tzn. sytuacji, kiedy załadunek i rozładunek transportowanego towaru odbywają się we Francji. Szczegóły mają jednak zostać zawarte dopiero w dekrecie aplikacyjnym.


Informacja aktualizowana przez RMF24