Największy sprzeciw budziły zmiany dotyczące:
• wprowadzenia dwuletniego okresu przedawniania się naruszeń przepisów w transporcie drogowym,
• przywrócenia obowiązku zapłaty kary pieniężnej przed zakończeniem postepowania sądowego,
• zwiększenia wysokości kar oraz przeniesienia części odpowiedzialności z kierowcy na przewoźnika lub osobę zarządzającą transportem.
Tych zmian nie będzie, mimo że pierwotnie znalazły się w projekcie nowelizacji. Po konsultacjach aktywnie prowadzonych przez ZMPD pojawił się zmieniony projekt, wolny od bulwersujących zapisów.
Proponowane przez resort zmiany mają ograniczać się jedynie do dostosowania przepisów ustawy o transporcie drogowym do przepisów wspólnotowych, zwłaszcza rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 ustanawiającego wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego oraz wprowadzenia krajowego elektronicznego rejestru przedsiębiorców transportu drogowego.
Informacja własna ZMPD. Opr. PM