Niemcy, podobnie jak Francja i Belgia, będą dokonywać w tym zakresie kontroli i nakładać wysokie kary pieniężne.
Z informacji otrzymanych od strony niemieckiej i potwierdzonej przez MIB wynika, że publikacja ustawy odnoszącej się do kar za odbiór omawianego odpoczynku w kabinie pojazdu nastąpi 24 maja 2017 r.
Ustawa wejdzie w życie dzień po publikacji, tj. 25 maja.
W dniu 31 marca 2017 r, Rada Federalna przyjęła projekt nowelizacji ustawy Fahrpersonalgesetz wprowadzający kary pieniężne za naruszenie przepisów rozporządzenia 561/2006 poprzez wykorzystywanie regularnych odpoczynków tygodniowych w pojeździe (45 godzin). Wg nowo wprowadzanych przepisów odpowiedzialność za prawidłowość korzystania z odpoczynków będzie nakładana zarówno na przewoźników, jak i zatrudnionych kierowców. W przypadku stwierdzenia przez uprawniony organ kontroli, że kierowca wykorzystuje regularny okres odpoczynku tygodniowego w pojeździe nakładane będą kary:
1. na kierowcę – 60 Euro za każdą godzinę nieprawidłowo wykorzystanego odpoczynku (2700 Euro za cały odpoczynek),
2. na przewoźnika – 180 Euro za każdą godzinę nieprawidłowo wykorzystanego odpoczynku tygodniowego (8100 Euro za cały odpoczynek).
Organy kontrolne (Policja, BAG, Inspekcja Pracy) będą uprawnione do szczegółowej kontroli sposobu wykorzystywania przez kierowcę odpoczynku tygodniowego.
Transport Drogowy Uwaga! Niemcy: kary za odbiór odpoczynku tygodniowego w kabinie od 25 maja 2017 r.
|
Link do źródła: |