Zaświadczenie o działalności musi być okazywane do kontroli wyłącznie w oryginale, a przed rozpoczęciem przewozu oryginalny dokument musi podpisać zarówno kierowca, jak i przedsiębiorca. Dlatego podczas kontroli nie są uznawane kopie i skany zaświadczeń bez oryginalnych podpisów przedsiębiorcy.
W takiej sytuacji kierowca do czasu przybycia przedsiębiorcy powinien zamiast zaświadczeń o działalności posiadać zapisy tachografu za każdy dzień w formie wykresówek, danych cyfrowych potwierdzających odpoczynek lub odręcznych zapisów na wykresówce albo na wydruku z tachografu z odpowiednio zaznaczonym odpoczynkiem.
Gdy pojawi się możliwość przekazania kierowcy oryginalnych zaświadczeń o działalności w siedzibie firmy lub w innym miejscu, gdzie przedstawiciel firmy spotka się z kierowcą, należy wszystkie takie okresy uzupełnić wspomnianymi zaświadczeniami. Pola u numerach 20 i 22 należy wypełnić zgodnie z prawdą. W pole nr 20 wpiszmy zatem nazwę miejscowości, w której wystawiono zaświadczenie, a w polu 22 − nazwę miejscowości, w której kierowca odbiera zaświadczenie.
Gdy pojawi się możliwość przekazania kierowcy oryginalnych zaświadczeń o działalności w siedzibie firmy lub w innym miejscu, gdzie przedstawiciel firmy spotka się z kierowcą, należy wszystkie takie okresy uzupełnić wspomnianymi zaświadczeniami. Pola u numerach 20 i 22 należy wypełnić zgodnie z prawdą. W pole nr 20 wpiszmy zatem nazwę miejscowości, w której wystawiono zaświadczenie, a w polu 22 − nazwę miejscowości, w której kierowca odbiera zaświadczenie.