Nadal najwyższe spadki utrzymywały się w grupie zabudowywanych podwozi aut ciężarowych (-30,1% r/r) i samochodów specjalnych (-47,8% r/r). Liczba nowo rejestrowanych ciągników nieznacznie wzrosła do 939 szt., tempo ich wzrostu rok do roku wyniosło 4,9%. W porównaniu z rezultatem z lipca br. zmniejszyła się o 96 szt. Samochodów najcięższych, o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 16 ton zarejestrowano 1 107 (w tym 939 ciągników), czyli mniej o 3,2% niż w ub.roku i o 10,5% (-130) niż w lipcu. To informacje Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego po analizie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Od początku roku sprzedano 10 733 samochody ciężarowe od dmc>3,5t, czyli więcej o 1,2% (+132) niż w ciągu ośmiu miesięcy ub.roku. Popyt na samochody najcięższe (dmc>16 t) w tym czasie wyniósł 9 156 szt. (+0,3% r/r).
Od stycznia do sierpnia firmy (nie licząc działalności osób fizycznych) zarejestrowały 9 213 pojazdów, tj. więcej o 588 sztuk (+6,8%) niż w analogicznym okresie 2012 r. Stanowiły one 85,8% rynku podczas, gdy przed rokiem 81,4%. Na pojazdy kupione w leasingu czy CFM przypadło ponad 68% całości (ok. 7 400 szt.). W w sierpniu w rankingu popularności na 1. miejscu pozostawał DAF (309 szt.; -17,2% r/r) ale zbliżył się do niego MAN (289; +35,7% r/r). Na 3. miejscu był Mercedes (238; -7,4%). Od początku roku w klasyfikacji nie ma zmian: DAF (2 277, -6,5%), MAN (1 931, +3,9%) i Mercedes (1 861, +3,8%). Potem jest Scania, która zwiększyła w największym stopniu swoje rezultaty sprzed roku (+15,6%) a VOLVO odnotowało wzrost +7,2%.
Transport Drogowy Sierpniowe dołki na rynku ciężarówek
|
Link do źródła: |