Każdy kandydat na kierowcę, przed przystąpieniem do szkolenia, musi mieć utworzony tzw. Profil Kandydata na Kierowcę. Uzyskuje się go w podległym Starostwie lub Urzędzie (w stosownym organie wydającym prawa jazdy). Dopiero z takim profilem, kandydat może udać się do Ośrodka Szkolenia Kierowców i zapisać się na kurs.
Poniżej przedstawiamy wymagane dokumenty, niezbędne przy załatwianiu tych formalności.
Zanim udasz się do Urzędu musisz przygotować:
- wypełniony wniosek o wydanie prawa jazdy
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
- zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, lewy profil, odkryte lewe ucho, kolor
- w przypadku posiadania już prawa jazdy wymagana jest kopia i wgląd do oryginału
- orzeczenie lekarskie (istnieje możliwość badania na spotkaniu organizacyjnym lub po wcześniejszym uzgodnieniu)
- ksero dowodów osobistych obojga rodziców w przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia lub obecność jednegoz rodziców z dowodem osobistym
- pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych, w przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia
Po skompletowaniu tych dokumentów, udajemy się do Starostwa Powiatowego lub Urzędu, stosownie do stałego miejsca zameldowania, gdzie składamy w/w. dokumenty. Podane czynności, w imieniu kandydata na kierowcę, może także wykonać przedstawiciel naszego OSK, wyręczając tym samym kursanta, od wizyty w urzędzie.
Po otrzymaniu profilu, i dostarczeniu go do naszego Ośrodka Szkolenia, możemy rozpocząć kurs.