– W naszym trwającym dwa tygodnie badaniu wzięliśmy pod uwagę kilka tras prowadzących z największych miast Polski do dwóch popularnych, górskich miejscowości: Zakopanego oraz Karpacza – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Aby sprawdzić kto rzeczywiście ma największą szanse na pamiątkowe zdjęcie uwzględniliśmy także długość poszczególnych tras – dodaje Florkowska.
Do Zakopanego najtrudniej
Wnioski? Największe zagęszczenie fotoradarów czeka na kierowców na linii Warszawa – Zakopane oraz Kraków – Zakopane. Na tych trasach maszty spotkać można średnio co 6 kilometrów. Nieco mniejsze zagęszczenie fotoradarów (co 7 kilometrów) występuje na trasach Wrocław – Karpacz oraz Gdańsk – Zakopane. Najmniejszą szansę na spotkanie aparatu mają turyści zmierzający z Wrocławia do Zakopanego. Fotoradary rozmieszczone są średnio co 26 km.
Liczba fotoradarów – trasy w góry
-
Trasa
Liczba fotoradarów
Co średnio ile km stoi fotoradar?
Warszawa - Zakopane
65
6 km
Warszawa - Karpacz
26
18 km
Kraków - Zakopane
17
6 km
Kraków- Karpacz
44
8 km
Gdańsk - Zakopane
104
7 km
Gdańsk - Karpacz
52
10 km
Poznań - Zakopane
70
8 km
Poznań - Karpacz
12
24 km
Wrocław - Zakopane
14
26 km
Wrocław - Karpacz
17
7 km
Oprac: Korkowo.pl
Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz Flotis Mobile umieszczonych w pojazdach poruszających się po badanych miastach w dniach 1-14 października 2013. Pod uwagę brano stacjonarne fotoradary stojące po obu stronach drogi w promieniu 30 metrów.