Mobilna stacja diagnostyczna
Już działa mobilna stacja diagnostyczna, czyli pierwsze w Polsce całkowicie automatyczne urządzenie służące do badania stanu technicznego pojazdów.
Urządzenia ukryte w zielonym kontenerze pozwalają przeprowadzić kontrolę np. na przydrożnym parkingu ze skutecznością porównywalną do badania na powszechnie znanej kierowcom stacji diagnostycznej.
Inspektorzy przy pomocy takiej "ruchomej" ścieżki diagnostycznej mogą zbadać m.in. stan układu hamulcowego, układu zawieszenia oraz kondycję podwozia - mówi dziennik.pl Alvin Gajadhur, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD).
Oddana 9 lutego do użytku we Wrocławiu mobilna stacja diagnostyczna jest pierwszym w pełni automatycznym urządzeniem służącym do bardzo dokładnej kontroli stanu technicznego pojazdów na drodze. Umożliwia przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacji diagnostycznej.
Autorem koncepcji mobilnej stacji diagnostycznej jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, a jej wykonanie i zakup został współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Po dokonaniu analizy rozwoju transportu do 2020 roku, planowanego rozwoju infrastruktury transportowej oraz prognozowanego wzrostu wielkości przewozów ludzi i towarów na obszarze Dolnego Śląska, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu w celu skutecznej realizacji zadań i na rzecz dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ochrony środowiska oraz porządku w transporcie drogowym postanowił sięgnąć po nowe wyspecjalizowane narzędzia podnoszące poziom bezpieczeństwa i usprawniające procesy kontroli w transporcie drogowym. Narzędziem tym jest autorska koncepcja mobilnej stacji diagnostycznej.
W celu realizacji pomysłu, a generalnie uzyskania źródeł finansowania przedsięwzięcia przystąpiono do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w zakresie ograniczenia zagrożeń ekologicznych generowanych w transporcie drogowym. Projekt został zakwalifikowany do realizacji i uzyskał 50% dofinansowane ze środków WFOŚ i GW we Wrocławiu.
Mobilna stacja diagnostyczna składa się m.in. z:
- jednostki sterującej wraz z oprogramowaniem zapewniającym zintegrowane sterowanie urządzeniami linii pozwalającymi na odczyt, archiwizację elektroniczną i dokumentowanie wyników badań,
- urządzenia rolkowego do jednoczesnego obustronnego badania hamulców w pojazdach,
- zestawu wagowego,
- miernika nacisku na pedał hamulca,
- zestawu czujników ciśnień,
- szarpaka hydraulicznego do kontroli luzów w układzie zawieszenia,
- wieloskładnikowego analizatora spalin do silników benzynowych oraz dymomierza do silników diesla,
- testera płynu hamulcowego,
- analizatora paliwa,
- sonometru,
- alcoblow - testera trzeźwości,
- testera dokumentów,
- miernika przepuszczalności światła,
- zestawu monitoringu wizyjnego.
Oddana 9 lutego do użytku we Wrocławiu mobilna stacja diagnostyczna jest pierwszym w pełni automatycznym urządzeniem służącym do bardzo dokładnej kontroli stanu technicznego pojazdów na drodze. Umożliwia przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacji diagnostycznej.
Autorem koncepcji mobilnej stacji diagnostycznej jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, a jej wykonanie i zakup został współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Po dokonaniu analizy rozwoju transportu do 2020 roku, planowanego rozwoju infrastruktury transportowej oraz prognozowanego wzrostu wielkości przewozów ludzi i towarów na obszarze Dolnego Śląska, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu w celu skutecznej realizacji zadań i na rzecz dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ochrony środowiska oraz porządku w transporcie drogowym postanowił sięgnąć po nowe wyspecjalizowane narzędzia podnoszące poziom bezpieczeństwa i usprawniające procesy kontroli w transporcie drogowym. Narzędziem tym jest autorska koncepcja mobilnej stacji diagnostycznej.
W celu realizacji pomysłu, a generalnie uzyskania źródeł finansowania przedsięwzięcia przystąpiono do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w zakresie ograniczenia zagrożeń ekologicznych generowanych w transporcie drogowym. Projekt został zakwalifikowany do realizacji i uzyskał 50% dofinansowane ze środków WFOŚ i GW we Wrocławiu.
Mobilna stacja diagnostyczna składa się m.in. z:
- jednostki sterującej wraz z oprogramowaniem zapewniającym zintegrowane sterowanie urządzeniami linii pozwalającymi na odczyt, archiwizację elektroniczną i dokumentowanie wyników badań,
- urządzenia rolkowego do jednoczesnego obustronnego badania hamulców w pojazdach,
- zestawu wagowego,
- miernika nacisku na pedał hamulca,
- zestawu czujników ciśnień,
- szarpaka hydraulicznego do kontroli luzów w układzie zawieszenia,
- wieloskładnikowego analizatora spalin do silników benzynowych oraz dymomierza do silników diesla,
- testera płynu hamulcowego,
- analizatora paliwa,
- sonometru,
- alcoblow - testera trzeźwości,
- testera dokumentów,
- miernika przepuszczalności światła,
- zestawu monitoringu wizyjnego.
Oddana 9 lutego do użytku we Wrocławiu mobilna stacja diagnostyczna jest pierwszym w pełni automatycznym urządzeniem służącym do bardzo dokładnej kontroli stanu technicznego pojazdów na drodze. Umożliwia przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacji diagnostycznej.
Autorem koncepcji mobilnej stacji diagnostycznej jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, a jej wykonanie i zakup został współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Po dokonaniu analizy rozwoju transportu do 2020 roku, planowanego rozwoju infrastruktury transportowej oraz prognozowanego wzrostu wielkości przewozów ludzi i towarów na obszarze Dolnego Śląska, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu w celu skutecznej realizacji zadań i na rzecz dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ochrony środowiska oraz porządku w transporcie drogowym postanowił sięgnąć po nowe wyspecjalizowane narzędzia podnoszące poziom bezpieczeństwa i usprawniające procesy kontroli w transporcie drogowym. Narzędziem tym jest autorska koncepcja mobilnej stacji diagnostycznej.
W celu realizacji pomysłu, a generalnie uzyskania źródeł finansowania przedsięwzięcia przystąpiono do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w zakresie ograniczenia zagrożeń ekologicznych generowanych w transporcie drogowym. Projekt został zakwalifikowany do realizacji i uzyskał 50% dofinansowane ze środków WFOŚ i GW we Wrocławiu.
Mobilna stacja diagnostyczna składa się m.in. z:
- jednostki sterującej wraz z oprogramowaniem zapewniającym zintegrowane sterowanie urządzeniami linii pozwalającymi na odczyt, archiwizację elektroniczną i dokumentowanie wyników badań,
- urządzenia rolkowego do jednoczesnego obustronnego badania hamulców w pojazdach,
- zestawu wagowego,
- miernika nacisku na pedał hamulca,
- zestawu czujników ciśnień,
- szarpaka hydraulicznego do kontroli luzów w układzie zawieszenia,
- wieloskładnikowego analizatora spalin do silników benzynowych oraz dymomierza do silników diesla,
- testera płynu hamulcowego,
- analizatora paliwa,
- sonometru,
- alcoblow - testera trzeźwości,
- testera dokumentów,
- miernika przepuszczalności światła,
- zestawu monitoringu wizyjnego.
Oddana 9 lutego do użytku we Wrocławiu mobilna stacja diagnostyczna jest pierwszym w pełni automatycznym urządzeniem służącym do bardzo dokładnej kontroli stanu technicznego pojazdów na drodze. Umożliwia przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacji diagnostycznej.
Autorem koncepcji mobilnej stacji diagnostycznej jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, a jej wykonanie i zakup został współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Po dokonaniu analizy rozwoju transportu do 2020 roku, planowanego rozwoju infrastruktury transportowej oraz prognozowanego wzrostu wielkości przewozów ludzi i towarów na obszarze Dolnego Śląska, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu w celu skutecznej realizacji zadań i na rzecz dalszej poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ochrony środowiska oraz porządku w transporcie drogowym postanowił sięgnąć po nowe wyspecjalizowane narzędzia podnoszące poziom bezpieczeństwa i usprawniające procesy kontroli w transporcie drogowym. Narzędziem tym jest autorska koncepcja mobilnej stacji diagnostycznej.
W celu realizacji pomysłu, a generalnie uzyskania źródeł finansowania przedsięwzięcia przystąpiono do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w zakresie ograniczenia zagrożeń ekologicznych generowanych w transporcie drogowym. Projekt został zakwalifikowany do realizacji i uzyskał 50% dofinansowane ze środków WFOŚ i GW we Wrocławiu.
Mobilna stacja diagnostyczna składa się m.in. z:
- jednostki sterującej wraz z oprogramowaniem zapewniającym zintegrowane sterowanie urządzeniami linii pozwalającymi na odczyt, archiwizację elektroniczną i dokumentowanie wyników badań,
- urządzenia rolkowego do jednoczesnego obustronnego badania hamulców w pojazdach,
- zestawu wagowego,
- miernika nacisku na pedał hamulca,
- zestawu czujników ciśnień,
- szarpaka hydraulicznego do kontroli luzów w układzie zawieszenia,
- wieloskładnikowego analizatora spalin do silników benzynowych oraz dymomierza do silników diesla,
- testera płynu hamulcowego,
- analizatora paliwa,
- sonometru,
- alcoblow - testera trzeźwości,
- testera dokumentów,
- miernika przepuszczalności światła,
- zestawu monitoringu wizyjnego.
Nowego sprzętu w rękach ITD powinni obawiać się nie tylko użytkownicy ciężarówek, czy autobusów, ale także kierowcy zwykłych osobówek.
Mobilna stacja diagnostyczna Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu
Nowego sprzętu w rękach ITD powinni obawiać się nie tylko użytkownicy ciężarówek, czy autobusów, ale także kierowcy zwykłych osobówek.
- Mobilna stacja diagnostyczna ma służyć do kontroli transportu ciężkiego - samochodów ciężarowych, autobusów czy busów - mówi Gajadhur i przyznaje, że jeśli inspektorzy ITD zauważą samochód osobowy lub bus, który w rażący sposób łamie przepisy ruchu drogowego (czyli budzi podejrzenia co do stanu technicznego), wówczas również mają prawo taki pojazd zatrzymać do kontroli.