Technika

EURO 6 - NOWE WYMAGANIA

Praktycznie wszyscy producenci pojazdów ciężarowych są już przygotowani do wejścia w życie przepisów dotyczących spełniania nowej normy ekologicznej EURO 6. Miejmy nadzieję, że za tymi zmianami nadążą również instytucje państwowe ustanawiając odpowiednio niższe stawki np. za przejazd po drogach publicznych czy też stawki podatku od środków transportowych!

Czym jest EURO 6 ?

W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 6 wiąże się przede wszystkim z dalszym ograniczeniem emisji dwóch rodzajów zanieczyszczeń: tlenków azotu (NOX) i cząstek stałych (PM). 

Limity są wyjątkowo surowe:

  • NOX: redukcja emisji o 80% – do 0,40 g/kWh (cykl badawczy dla warunków ustalonych)
  • NOX: redukcja emisji o 77% – do 0,46 g/kWh (cykl badawczy dla warunków nieustalonych)
  • PM: redukcja emisji o 50% – do 0,01 g/kWh

Ten ostatni parametr podlega tak naprawdę jeszcze surowszym ograniczeniom, ponieważ norma wprowadza obowiązek nie tylko pomiaru masy, ale także zliczania cząstek stałych. W celu spełnienia tego wymogu niezbędne jest zastosowanie filtra cząstek stałych, DPF (Diesel Particulate Filter), wychwytującego nawet najmniejsze drobiny sadzy.

W przypadku nowych samochodów ciężarowych norma Euro 6 wejdzie w życie 1 stycznia 2014 r. Warto jednak zainwestować w tę nową technologię wcześniej.

Dlaczego opłaca się zainwestować w Euro 6 przed rokiem 2014?

Znalezienie się w gronie tych, którzy jako pierwsi zainwestują w samochód ciężarowy z homologacją Euro 6, ma swoje zalety. Po pierwsze możesz liczyć na różnorodne ulgi dostępne na rynku transportowym. Ale możesz także zyskać przewagę konkurencyjną. Coraz więcej klientów przy wyborze dostawcy usług transportowych bierze pod uwagę aspekty ekologiczne.