Najwyższe spadki wystąpiły w grupach, dla których w czerwcu obserwowano najwyższe wzrosty, informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Samochodów najcięższych, powyżej 16 ton zarejestrowano 1 237 (w tym ciągniki), czyli mniej o 1,8% niż w ub.r. i o 23,2% (-373 szt.) niż w czerwcu. Od początku roku sprzedano w tej grupie 9 464 samochody ciężarowe (+2,9%; +356 szt. r/r). Popyt na samochody najcięższe w tym czasie wyniósł 8 049 nowych pojazdów. Było to o 60 (+0,8%) pojazdów więcej niż przed rokiem.
W okresie I-VII 2013 firmy (nie licząc działalności osób fizycznych) zarejestrowały 8 094 pojazdów (+577 szt.; +7,7% r/r). Stanowiły one 85,5% rynku (przed rokiem 81,7%). Na pojazdy kupione w leasingu czy CFM przypadło 68% całości (6 436). Klienci indywidualni zarejestrowali od początku roku 1 370 samochodów (-310; -18,5% r/r).
W lipcu br. wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury przygotowywany przez GUS w sekcji transport i gospodarka magazynowa był ujemny, nieco gorszy od notowanego w czerwcu br. W grupie samochodów o dmc>3,5t w lipcu 2013 na 1. miejscu niezmiennie jest DAF (273 szt.; -12,5% r/r) natomiast na 2. - MAN (262; -2,6% r/r) a 3. - Mercedes (253; +5%). Volvo (190) na 5. miejscu za Scanią (195), może pochwalić się najwyższą dynamiką w ostatnim miesiącu (+55,7%).
Od początku roku w klasyfikacji nie ma zmian: DAF (1 968; -4,6%), MAN (1 642; -0,2%) i Mercedes (1 623; +5,7%). Potem Scania, która zwiększyła w największym stopniu swoje rezultaty sprzed roku (+18%) i Volvo (+10%).
Technika DAF, MAN, Mercedes: najchętniej kupowane ciężarówki
|
Link do źródła: |