W dobie smartfonów tradycyjne nawigacje samochodowe to wciąż najpopularniejsze urządzenia. Zakup nawigacji wiążę się z jednorazowym wydatkiem, czasem dość wysokim, ale wielu Polaków podejmuje taką decyzję mając na uwadze wygodę korzystania z dużego ekranu zamontowanego na szybie.
Zatem czym kierują się internauci wybierając nawigację samochodową? Zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem raportu ze strony www.okazje.info.pl
Najpopularniejsi producenci
Podczas poszukiwań nawigacji samochodowej w pierwszej kolejności internauci zwracają uwagę na producenta. Prawie 70% użytkowników używało tego filtru, a z analizy wynika, że kierują się zasadą "sprawdzona marka to gwarancja jakości". Świadczy o tym pierwsze miejsce, które zajęła firma uznana na całym świecie, czyli TomTom (39,90%). Kolejne dwa to Lark (20,64%) i GoClever (8,20%).
Preferencje cenowe
Nawigacje w cenie nieprzekraczającej 500zł stanowią zaledwie 42% dostępnej na rynku oferty, ale to właśnie nimi interesują się Polacy najbardziej. Aż 91,95% wyników wyszukiwań to nawigacje z najtańszej półki. Internauci stawiają na podstawową funkcjonalność, rezygnując z wielu zaawansowanych technologii, jakie można w nawigacjach znaleźć. W tych droższych producenci oferują: łączność z Internetem, aktualizację "na żywo" czy odtwarzanie plików muzycznych i filmów. Niestety te dodatki znacznie podwyższają cenę, a na to Polacy nie mogą sobie pozwolić.
Najpopularniejsi dostawcy map
Dostawca mapy to drugie po producencie nawigacji najważniejsze kryterium dla kupujących. Trudno się dziwić, to właśnie od map zależy, jak nawigacja będzie się sprawować. Ludzie poszukują stabilności, precyzji, rozbudowanej warstwy tematycznej, intuicyjności obsługi oraz ciekawej grafiki. Wśród dostawców map król jest jeden. AutoMapa z 97,70% zostawia konkurentów daleko w tyle.
Przekątna ekranu
Małe ekrany nawigacji uchodzą za bezpieczniejsze, ponieważ przymocowane do szyby zajmują o wiele mniej miejsca i nie ograniczają widoczności. Drugą zaletą jest łatwość ich przenoszenia. Polacy jednak, w zdecydowanej większości, preferują nawigacje o większych wymiarach matrycy. Ponad pięciocalowe urządzenia zdobywają sympatyków (aż 82,92% szuka właśnie takich) wygodą użytkowania i czytelnością.
Należy pamiętać: większa przekątna zawsze równa się wyższej cenie. Polacy kupując nawigację przeznaczają na nią zazwyczaj do 500 złotych, a dobre, niezawodne nawigacje o dużych matrycach kosztują więcej. Dlatego w Top 10 najczęściej kupowanych króluje 4,3 cala.