Sprzedaż nieco przyhamowała po rekordowym październiku ale poziom jest nadal wysoki, informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego po analizie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Zmiana przepisów homologacyjnych związana z wymaganiem od stycznia 2014 wyższej normy Euro 6 przy rejestracji nowych aut ciężarowych, wpływa na przyspieszanie zakupów w końcówce roku. Głównym składnikiem wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych są ciągniki drogowe. Zarejestrowano ich 1 494 (+32% r/r). Ich udział w listopadzie wyniósł 74%. W grupie zabudowywanych podwozi samochodów ciężarowych zarejestrowano 425 pojazdów (+18%). Samochodów specjalnych było 94 (-24 szt. r/r). W całej grupie pojazdów ciężarowych zarejestrowano 1 723 (+30% r/r) samochody najcięższe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton (kompletnych podwozi i ciągników razem), podaje PZPM.
Od początku roku sprzedano 16 757 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5t tj. o 10% więcej niż w ciągu jedenastu miesięcy ubiwgłego roku. Popyt na samochody najcięższe (>16 t) w tym czasie wyniósł 14 451 nowych pojazdów (+10% r/r). Wśród nich ponad 85% stanowią ciągniki. Dzięki ich dynamicznej sprzedaży, rezultaty dla wszystkich pojazdów o dmc >16 t, w ciągu jedenastu miesięcy przekroczyły całoroczne wyniki roku poprzedniego (14 045).
W grupie samochodów o dmc powyżej 3,5t, w listopadzie br. na pierwszym miejscu był DAF sprzedając 421 pojazdów (+69% r/r). Drugie miejsce: MAN (374; +51% r/r). Na trzecim było Volvo (354; +20%). Od początku roku w klasyfikacji nie ma zmian: DAF (3 463), MAN (3 044) i Mercerdes (2 813).
źródło: PZPM
Technika Dwucyfrowy wzrost na rynku ciężarówek
|
Link do źródła: |